Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.08.2014 10:00 - 11 божа заповед
Автор: minevv Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 6236 Коментари: 27 Гласове:
-1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Не помагай,без да го поискат осъзнато!!!

Ако помогнеш - спираш осъзнаването на урока или наказанието за грешка!

А вие как смятате?


Тагове:   омагай,


Гласувай:
5



1. rumyn - когато обичаш детето си. и виждаш че ...
19.08.2014 10:28
когато обичаш детето си. и виждаш че се отправило в грешна посока. ще го оставиш ли да си строши главата само защото то не иска твоята помощ?
цитирай
2. injir - Става въпрос за възрастни индив...
19.08.2014 10:31
Става въпрос за възрастни индивиди, нали, а не за деца.

цитирай
3. rumyn - Влади, човешките взаимоотношения ...
19.08.2014 10:35
Влади, човешките взаимоотношения са много сложни :)
понякога и бездействието е помощ. но понякога бездействието си е бездействие.
въпроса е дали ще се намери точния баланс от действие и бездействие за да помогнеш някуму въпреки нежеланието му. понякога правилния поглед в точния момент е огромна помощ. а друг път и цялото знание на света не е в състояние да помогне. зависи от обекта нуждаещ се от помощ. той трябва да умее да използва ума си пълноценно за да асимилира помощта.
цитирай
4. minevv - da
19.08.2014 10:40
ако не застрашава живота му - да! малко болка е поучително!
цитирай
5. minevv - rumi
19.08.2014 10:47
Помощта вреди ,ако не е осъзната!
Имах случай, даже и наскоро-когато се опитвам да помогна, но / няма ненаказано добро дело ;-)))
Виждам и около мен, деца на които все им се помага- и стават хем лабилни, хем егоцентрични , хем неприспособени...
Помощта ги изкриви....
Желанието да помогнеш трябва да се потуши.. ;-))
цитирай
6. rumyn - ако не застрашава живота му - да! ...
19.08.2014 10:53
minevv написа:
ако не застрашава живота му - да! малко болка е поучително!

ако е тъка и аз съм съгласна. на някога две годишният ми син казвах: мисли дали няма да те заболи ако паднеш преди да се качиш там. в нищо не съм го спирала. само го карах да мисли.
а това си е чиста проба помощ. и то без да се забелязва нали? аз съм горда от това че помогнах на сина ми да мисли преди да направи каквото и да е. тъка през целият му живот дори и да не иска аз му помагам постоянно, защото го научих да мисли.
как да ми отхвърли помощта сега, след като вече я е възприел?
цитирай
7. lubovakoniamash - Привет Влади
19.08.2014 10:57
интересно know-how имаш по отношение на 10-те Божии заповеди бих искала да изразя и моето мнение по този въпрос. Мисля че Бог е проявил мъдрост като ни е дал именно 10 заповеди нито повече нито по-малко, ако успеем да ги спазваме точно както трябва не ни е нужна 11-та защото ако се вгледаш добре в съдържанието на всяка една ще видите че всъщност тази 11-та заповед вече се съдържа в останалите.
Поздрав Дора
цитирай
8. minevv - Благодаря Дора
19.08.2014 11:08
Аз съм атеист. Божия помощ не ми е нужна... а и гадостите в живота ни ме карат да мразя идеята за бог.
А е 11 защото исках да акцентирам, че непоисканата помощ е много лошо нещо...
А и нали знаеш вица, че заповедите били 20/на две плочки, ама се спънал... ;-)
весел и лек ден
цитирай
9. rumyn - Влади,
19.08.2014 11:09
и съм съгласна , и не съм!
за мен е глупаво да се впускам да помагам на непознат ако той не ме е помолил. но да се опитам да покажа , не точно да помогна, а да насоча мислите на познат в дадена посока , за да може той да види нещата и от друг ъгъл. това пак е помощ , и не е. ако види и прецени - да помощ е. ако не види , няма как да прецени- за мен е изгубено време. една приятелка наскоро ми се обясни в любов :) каза ми - харесвам те защото си директна.
не се интересувам твърде дали ще продължи някой да ме харесва, просто казвам истината. а избора да общува с мен си е негов. не дондуркам никого! живота е прекалено суров за да си позволя да глезя някого.
цитирай
10. minevv - да Руми
19.08.2014 11:19
говорех за действие-да свършиш неговата работа, да му спестиш болката=урока.
Но и да му даваш знания/мъдрост насила... пак не е редно. Няма да е готов.
Ние разбираме само това, до което сами сме стигнали...узрели ;-((
цитирай
11. rumyn - Влади,
19.08.2014 11:28
не знам, не мога точно да преценя какво е да помогнеш без да са та помолили:(
може би е по гадно за този който се опитва да помогне?
да сетих се за един вариант на такава помощ:( неадекватни родители нямаха на представа какво да правят с болните си деца. караха им се. настояваха да стане както е правилно, без да си направят труда да обяснят на децата защо тъка е правилно. май и те нямаха отговор? та поех грижата за децата , бяха ми в дома. и в резултат родителите си пиеха ракията докато аз се занимавах с децата им. сигурно в техните очи аз бях наивна? но децата приеха че е нужно да се лекуват.
трябваше ли да си чета книга докато две не мислещи същества помагат на други две да се научат да не мислят? не че промених нещо за децата. просто докато бяха пред очите ми не можех да не правя нищо.
цитирай
12. minevv - мисля
19.08.2014 11:36
че говорим за различни неща.
но децата , според мен, са били зле/осъзнато, затова са приели думите ти...

ще пробвам да дам пример/изкривен :
все едно да обясняваш какво е микроб на средновековен лекар. Няма я базата за да приеме новата теория. Само ако го боли и е отчаян-ще приеме новото / различното.
цитирай
13. rumyn - наистина си много, ама много прав в това си твърдение , Влади :)
19.08.2014 11:37
minevv написа:
говорех за действие-да свършиш неговата работа, да му спестиш болката=урока.
Но и да му даваш знания/мъдрост насила... пак не е редно. Няма да е готов.
Ние разбираме само това, до което сами сме стигнали...узрели ;-((


ако човек не е дорасъл няма как нито да види над собствената си ограда нито да поиска да я разруши. за да се почувства свободен :)
цитирай
14. minevv - Точно Руми
19.08.2014 11:48
Само свободния иска свобода за другите... и иска /приема помощ
цитирай
15. born - Помощта вреди, ако не е осъзната...
19.08.2014 14:33
minevv написа:
Помощта вреди ,ако не е осъзната!
Имах случай, даже и наскоро-когато се опитвам да помогна, но / няма ненаказано добро дело ;-)))
Виждам и около мен, деца на които все им се помага- и стават хем лабилни, хем егоцентрични , хем неприспособени...
Помощта ги изкриви....
Желанието да помогнеш трябва да се потуши.. ;-))

Мисля, че уточнението "Няма ненаказано добро дело" бе твърде навременно и изяснява позицията на автора, допълнена в коментарите. Присъединявам се към тази позиция, колкото и да е неприемлива на пръв поглед. Все пак съм на години и имам достатъчното основание да мисля така. Разбира се, че всяко правило си има изключения. Важното е на доброто да се отвръща с добро при всички положения.
цитирай
16. minevv - do born
19.08.2014 14:47
Ако позволиш= прави добро и забрави.А ако получиш добро- върни многократно.Но ако се стараеш да правиш добро- второто си излиза само!! ;-)))
или както казва Булгаков- злото което все прави добро ;-)))))
цитирай
17. lubovakoniamash - Влади а ти знаеш ли .....?
19.08.2014 15:25
"Аз съм атеист." - по повод на тази реплика ще кажа: На прага на смъртта атеисти няма.
Хубав и усмихнат........ден :0)
Поздрав Дора
цитирай
18. minevv - хахахахахаха
19.08.2014 15:39
От там се връщам няколко пъти
Смъртта не е страшна, умирането обаче е .
По скоро болката
И затова съм АТЕИСТ и АГНОСТИК и обичам науката
Идеята , че някои друг ми е решил живота.... би ме убила като човек
цитирай
19. rumyn - Доре,
19.08.2014 15:43
ти колко пъти до сега си умирала за да твърдиш , какво се случва с атеистите на прага на смъртта?
Я си оставете Влади да си вярва в каквото си иска! той във вашите вярвания меси ли се?
тук темата не е свързана с религия а с помощта която може и да се окаже вреда ако този на когото се помага твърдо я отказва. и колко може да нарани себе си този който помага в такъв случай? и все такива въпроси :)
п.п. и аз съм атеист :)
цитирай
20. minevv - Румииииии
19.08.2014 16:12
споко
аз знам какво се случва с атеистите на прага-- виждат светлина и бааавно гаснат мозъчните функции
както на всеки от нас-живите създания
цитирай
21. rumyn - Влади,
19.08.2014 16:43
тогава по добре от мен знаеш че всеки ден ти е подарък, щом си се събудил?
пожелавам ти да изживяваш всеки твой ден пълноценно. и ако може и да си щастлив ще е прекрасно нали?
цитирай
22. minevv - hhahaa
19.08.2014 16:56
това е женски мироглед
събуждам и започвам да си мисля за задачите,
какви скандали .. и как да оживея до вечерта ;-)))))))
цитирай
23. lubovakoniamash - До Руми и Влади ....
20.08.2014 00:28
свободната воля , която имате ви дава правото да се самоопределяте и щом вашето желание е да сте атеисти .....аз го уважавам
Хубава вечер и на двамата
Поздрав от мен
цитирай
24. rumyn - Влади,
20.08.2014 07:29
:) това е начупено , но ухилено...
ами аз като казвам пълноценно какво влагам в думата?
да си решаваш дневните задачи. да ги отмяташ една по една за да можеш вечерта да си кажеш е и днес свърших добра работа.
пълноценно според мен е вечерта да си доволен от свършеното през деня :)
а да се чувства човек щастлив му е нужно съвсем малко. според мен е нужно да приема и обича себе си.да разбира себе си. да отстоява себе си. да се чувства добре в собствената си кожа :)
и Влади, ние говорим за едно и също с различни думи :)
цитирай
25. minevv - do lubovakoniamash
20.08.2014 09:50
и ние така ;-)
но
свободната воля не е даденост, а съзнателен избор и борба
атеист съм не по избор а от убеждения... доказателства и заключения ;-)))
но уважение има всеки човек, достойно защитаващ убежденията си и уважаващ другите
лек и усмихнат ден ДОРА
цитирай
26. lubovakoniamash - Влади.....
20.08.2014 10:54
хубав и усмихнат ден и на теб :0))
цитирай
27. bgman13 - 11-тата Божия заповед е: &quo...
20.08.2014 11:20
11-тата Божия заповед е:
"Ако те дерат, не реви!"
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: minevv
Категория: Политика
Прочетен: 867046
Постинги: 437
Коментари: 1432
Гласове: 2418
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол