Постинг
14.11.2014 09:02 -
39% от учениците знаят буквите, но не разбират какво четат Прочети още на: http://www.dnes.bg/obshtestvo/2014/11/14/39-ot-uchenicite-znaiat-bukvite-no-ne-razbi
39% от учениците у нас на 15-годишна възраст разпознават буквите, но не разбират, не могат да обяснят и да анализират какво са прочели, съобщава "Преса", позовавайки се на изследване на Световната банка. Още по-зле изглеждат нещата по математика, където тийнейджърите разпознават цифри, но на практика не могат да решават задачи.
Тези неприятни резултати отреждат на България 43-то място от 44 страни, включени в проучването за грамотност.
След нас остава само Колумбия, а пред нас са съседните ни държави - Румъния, Гърция, Турция, Сърбия, както и Кипър, съобщава изданоието.
За сметка на това обаче сме лидери в друго - неравенството в познанията между децата от различните групи. Според Световната банка учениците с майчин език български имат знания като за между 1 и 3 учебни години повече в сравнение с връстниците си, които говорят у дома ромски или турски език.
Освен това обучението в селските райони е с много по-лошо качество в сравнение с това в градовете.
От банката са подготвили и списък с 6 препоръки за подобряване на нивото на родните ученици. Една от тях е младежите да не се разделят още след седми клас на елитни и по-малко елитни класове, а това да се случва на по-късен етап - например след десети клас.
Сред препоръките е и осигуряването на по-продължително предучилищно образование за децата в неравностойно положение.
По публикацията работи: Красимир Ангелов
Прочети още на: http://www.dnes.bg/obshtestvo/2014/11/14/39-ot-uchenicite-znaiat-bukvite-no-ne-razbirat-kakvo-chetat.245272
39% от учениците у нас на 15-годишна възраст разпознават буквите, но не разбират, не могат да обяснят и да анализират какво са прочели, съобщава "Преса", позовавайки се на изследване на Световната банка. Още по-зле изглеждат нещата по математика, където тийнейджърите разпознават цифри, но на практика не могат да решават задачи.
Тези неприятни резултати отреждат на България 43-то място от 44 страни, включени в проучването за грамотност.
След нас остава само Колумбия, а пред нас са съседните ни държави - Румъния, Гърция, Турция, Сърбия, както и Кипър, съобщава изданоието.
За сметка на това обаче сме лидери в друго - неравенството в познанията между децата от различните групи. Според Световната банка учениците с майчин език български имат знания като за между 1 и 3 учебни години повече в сравнение с връстниците си, които говорят у дома ромски или турски език.
Освен това обучението в селските райони е с много по-лошо качество в сравнение с това в градовете.
От банката са подготвили и списък с 6 препоръки за подобряване на нивото на родните ученици. Една от тях е младежите да не се разделят още след седми клас на елитни и по-малко елитни класове, а това да се случва на по-късен етап - например след десети клас.
Сред препоръките е и осигуряването на по-продължително предучилищно образование за децата в неравностойно положение.
По публикацията работи: Красимир Ангелов
Прочети още на: http://www.dnes.bg/obshtestvo/2014/11/14/39-ot-uchenicite-znaiat-bukvite-no-ne-razbirat-kakvo-chetat.245272
39% от учениците у нас на 15-годишна възраст разпознават буквите, но не разбират, не могат да обяснят и да анализират какво са прочели, съобщава "Преса", позовавайки се на изследване на Световната банка. Още по-зле изглеждат нещата по математика, където тийнейджърите разпознават цифри, но на практика не могат да решават задачи.
Тези неприятни резултати отреждат на България 43-то място от 44 страни, включени в проучването за грамотност.
След нас остава само Колумбия, а пред нас са съседните ни държави - Румъния, Гърция, Турция, Сърбия, както и Кипър, съобщава изданоието.
За сметка на това обаче сме лидери в друго - неравенството в познанията между децата от различните групи. Според Световната банка учениците с майчин език български имат знания като за между 1 и 3 учебни години повече в сравнение с връстниците си, които говорят у дома ромски или турски език.
Освен това обучението в селските райони е с много по-лошо качество в сравнение с това в градовете.
От банката са подготвили и списък с 6 препоръки за подобряване на нивото на родните ученици. Една от тях е младежите да не се разделят още след седми клас на елитни и по-малко елитни класове, а това да се случва на по-късен етап - например след десети клас.
Сред препоръките е и осигуряването на по-продължително предучилищно образование за децата в неравностойно положение.
По публикацията работи: Красимир Ангелов
Прочети още на: http://www.dnes.bg/obshtestvo/2014/11/14/39-ot-uchenicite-znaiat-bukvite-no-ne-razbirat-kakvo-chetat.245272
% от учениците у нас на 15-годишна възраст разпознават буквите, но не разбират, не могат да обяснят и да анализират какво са прочели, съобщава "Преса", позовавайки се на изследване на Световната банка. Още по-зле изглеждат нещата по математика, където тийнейджърите разпознават цифри, но на практика не могат да решават задачи.
Тези неприятни резултати отреждат на България 43-то място от 44 страни, включени в проучването за грамотност.
След нас остава само Колумбия, а пред нас са съседните ни държави - Румъния, Гърция, Турция, Сърбия, както и Кипър, съобщава изданоието.
За сметка на това обаче сме лидери в друго - неравенството в познанията между децата от различните групи. Според Световната банка учениците с майчин език български имат знания като за между 1 и 3 учебни години повече в сравнение с връстниците си, които говорят у дома ромски или турски език.
Освен това обучението в селските райони е с много по-лошо качество в сравнение с това в градовете.
От банката са подготвили и списък с 6 препоръки за подобряване на нивото на родните ученици. Една от тях е младежите да не се разделят още след седми клас на елитни и по-малко елитни класове, а това да се случва на по-късен етап - например след десети клас.
Сред препоръките е и осигуряването на по-продължително предучилищно образование за децата в неравностойно положение.
По публикацията работи: Красимир Ангелов
Прочети още на: http://www.dnes.bg/obshtestvo/2014/11/14/39-ot-uchenicite-znaiat-bukvite-no-ne-razbirat-kakvo-chetat.245272
Тези неприятни резултати отреждат на България 43-то място от 44 страни, включени в проучването за грамотност.
След нас остава само Колумбия, а пред нас са съседните ни държави - Румъния, Гърция, Турция, Сърбия, както и Кипър, съобщава изданоието.
За сметка на това обаче сме лидери в друго - неравенството в познанията между децата от различните групи. Според Световната банка учениците с майчин език български имат знания като за между 1 и 3 учебни години повече в сравнение с връстниците си, които говорят у дома ромски или турски език.
Освен това обучението в селските райони е с много по-лошо качество в сравнение с това в градовете.
От банката са подготвили и списък с 6 препоръки за подобряване на нивото на родните ученици. Една от тях е младежите да не се разделят още след седми клас на елитни и по-малко елитни класове, а това да се случва на по-късен етап - например след десети клас.
Сред препоръките е и осигуряването на по-продължително предучилищно образование за децата в неравностойно положение.
По публикацията работи: Красимир Ангелов
Прочети още на: http://www.dnes.bg/obshtestvo/2014/11/14/39-ot-uchenicite-znaiat-bukvite-no-ne-razbirat-kakvo-chetat.245272
39% от учениците у нас на 15-годишна възраст разпознават буквите, но не разбират, не могат да обяснят и да анализират какво са прочели, съобщава "Преса", позовавайки се на изследване на Световната банка. Още по-зле изглеждат нещата по математика, където тийнейджърите разпознават цифри, но на практика не могат да решават задачи.
Тези неприятни резултати отреждат на България 43-то място от 44 страни, включени в проучването за грамотност.
След нас остава само Колумбия, а пред нас са съседните ни държави - Румъния, Гърция, Турция, Сърбия, както и Кипър, съобщава изданоието.
За сметка на това обаче сме лидери в друго - неравенството в познанията между децата от различните групи. Според Световната банка учениците с майчин език български имат знания като за между 1 и 3 учебни години повече в сравнение с връстниците си, които говорят у дома ромски или турски език.
Освен това обучението в селските райони е с много по-лошо качество в сравнение с това в градовете.
От банката са подготвили и списък с 6 препоръки за подобряване на нивото на родните ученици. Една от тях е младежите да не се разделят още след седми клас на елитни и по-малко елитни класове, а това да се случва на по-късен етап - например след десети клас.
Сред препоръките е и осигуряването на по-продължително предучилищно образование за децата в неравностойно положение.
По публикацията работи: Красимир Ангелов
Прочети още на: http://www.dnes.bg/obshtestvo/2014/11/14/39-ot-uchenicite-znaiat-bukvite-no-ne-razbirat-kakvo-chetat.245272
39% от учениците у нас на 15-годишна възраст разпознават буквите, но не разбират, не могат да обяснят и да анализират какво са прочели, съобщава "Преса", позовавайки се на изследване на Световната банка. Още по-зле изглеждат нещата по математика, където тийнейджърите разпознават цифри, но на практика не могат да решават задачи.
Тези неприятни резултати отреждат на България 43-то място от 44 страни, включени в проучването за грамотност.
След нас остава само Колумбия, а пред нас са съседните ни държави - Румъния, Гърция, Турция, Сърбия, както и Кипър, съобщава изданоието.
За сметка на това обаче сме лидери в друго - неравенството в познанията между децата от различните групи. Според Световната банка учениците с майчин език български имат знания като за между 1 и 3 учебни години повече в сравнение с връстниците си, които говорят у дома ромски или турски език.
Освен това обучението в селските райони е с много по-лошо качество в сравнение с това в градовете.
От банката са подготвили и списък с 6 препоръки за подобряване на нивото на родните ученици. Една от тях е младежите да не се разделят още след седми клас на елитни и по-малко елитни класове, а това да се случва на по-късен етап - например след десети клас.
Сред препоръките е и осигуряването на по-продължително предучилищно образование за децата в неравностойно положение.
По публикацията работи: Красимир Ангелов
Прочети още на: http://www.dnes.bg/obshtestvo/2014/11/14/39-ot-uchenicite-znaiat-bukvite-no-ne-razbirat-kakvo-chetat.245272
% от учениците у нас на 15-годишна възраст разпознават буквите, но не разбират, не могат да обяснят и да анализират какво са прочели, съобщава "Преса", позовавайки се на изследване на Световната банка. Още по-зле изглеждат нещата по математика, където тийнейджърите разпознават цифри, но на практика не могат да решават задачи.
Тези неприятни резултати отреждат на България 43-то място от 44 страни, включени в проучването за грамотност.
След нас остава само Колумбия, а пред нас са съседните ни държави - Румъния, Гърция, Турция, Сърбия, както и Кипър, съобщава изданоието.
За сметка на това обаче сме лидери в друго - неравенството в познанията между децата от различните групи. Според Световната банка учениците с майчин език български имат знания като за между 1 и 3 учебни години повече в сравнение с връстниците си, които говорят у дома ромски или турски език.
Освен това обучението в селските райони е с много по-лошо качество в сравнение с това в градовете.
От банката са подготвили и списък с 6 препоръки за подобряване на нивото на родните ученици. Една от тях е младежите да не се разделят още след седми клас на елитни и по-малко елитни класове, а това да се случва на по-късен етап - например след десети клас.
Сред препоръките е и осигуряването на по-продължително предучилищно образование за децата в неравностойно положение.
По публикацията работи: Красимир Ангелов
Прочети още на: http://www.dnes.bg/obshtestvo/2014/11/14/39-ot-uchenicite-znaiat-bukvite-no-ne-razbirat-kakvo-chetat.245272
Изцеление на разбитите сърца
"СЛАВЯНСКАТА" ЛЪЖА Е ПЛОД НА Д...
СВЕТЪТ ТРЪПНЕ! ДО ДНИ РУСИЯ РАЗКРИВА СТР...
"СЛАВЯНСКАТА" ЛЪЖА Е ПЛОД НА Д...
СВЕТЪТ ТРЪПНЕ! ДО ДНИ РУСИЯ РАЗКРИВА СТР...
демократично образование.. хахахахаха образованието е принуда и наказания,, за да пораснат и да се научат.. няма друг начин
цитирайе имаше времена в които бяхме едни сред най добре образованите :(
не ми липсва онзи строй, но едно от малкото хубави неща в него трябва да си го признаем - учеха ни! изискваха да се научим!
а сега от тези неграмотни деца ще излязат и неграмотни учители, и следващото поколение деца ще са още по не грамотни :(
цитирайне ми липсва онзи строй, но едно от малкото хубави неща в него трябва да си го признаем - учеха ни! изискваха да се научим!
а сега от тези неграмотни деца ще излязат и неграмотни учители, и следващото поколение деца ще са още по не грамотни :(
rumyn написа:
е имаше времена в които бяхме едни сред най добре образованите :(
не ми липсва онзи строй, но едно от малкото хубави неща в него трябва да си го признаем - учеха ни! изискваха да се научим!
а сега от тези неграмотни деца ще излязат и неграмотни учители, и следващото поколение деца ще са още по не грамотни :(
не ми липсва онзи строй, но едно от малкото хубави неща в него трябва да си го признаем - учеха ни! изискваха да се научим!
а сега от тези неграмотни деца ще излязат и неграмотни учители, и следващото поколение деца ще са още по не грамотни :(
не ли това при4ина от зубърската политика?? у4ители който са зубрели какви у4еници ще подготвят??? как ще ги нау4ат да мислят ?от един зубър блогър ще 4етеш следните негови коментари за даване на акъл...
хъм! благодаря за комплимента!
добре е че учителите ми няма начин да чуят спора ни :) / усмивката е иронична/
а сегашните не зубари? знаят ли да си сметнат наум пазарската количка, и да си приготвят приблизително точна сума? вчера продавачката ми заби: ти нарочно ли го направи?
- кое ; питам аз.
- 19,99 ?
- е това е случайно :); отново съм иронична! защото в ръката си държах 20 лева.
определено както вървят нещата ако стана столетница ще съм най умната жива личност. защото някой някак ме е научил да мисля. и да ползвам главата си не само за украшение :)/ не ! нито една усмивка в този ми коментар не е просто приятелска усмивка! иронията напира да се разлее.../
цитирайдобре е че учителите ми няма начин да чуят спора ни :) / усмивката е иронична/
а сегашните не зубари? знаят ли да си сметнат наум пазарската количка, и да си приготвят приблизително точна сума? вчера продавачката ми заби: ти нарочно ли го направи?
- кое ; питам аз.
- 19,99 ?
- е това е случайно :); отново съм иронична! защото в ръката си държах 20 лева.
определено както вървят нещата ако стана столетница ще съм най умната жива личност. защото някой някак ме е научил да мисля. и да ползвам главата си не само за украшение :)/ не ! нито една усмивка в този ми коментар не е просто приятелска усмивка! иронията напира да се разлее.../
а да добавя! случайно вчера разбрах , че хляба който взех струва 1,10 :)
като не знам стойноста как си сметнах сумата?
ще ти обадя! чета бързо. всъщност очите ми са я видели, мозъка ми я е запомнил, както и на останалите продукти. и докато касиерката ги маркира, мозъка ми ги смята без да отчитам смятането. просто в един момент вадя 10 лева и в следващия вадя още 10 защото ми е ясно , че цифрата е минала 10 лева.
твойте не зубари у вас, какво могат да направят с празните си кратунки?
да играят он игри? и аз го мога :) да гледат тъпи филми ? и аз го мога:)
а да изразят мнение без да викат? тъка да го изкажат че и ти да ги разбереш?
о то не се знае те самите дали разбират мислите минаващи през главиците им!?
цитирайкато не знам стойноста как си сметнах сумата?
ще ти обадя! чета бързо. всъщност очите ми са я видели, мозъка ми я е запомнил, както и на останалите продукти. и докато касиерката ги маркира, мозъка ми ги смята без да отчитам смятането. просто в един момент вадя 10 лева и в следващия вадя още 10 защото ми е ясно , че цифрата е минала 10 лева.
твойте не зубари у вас, какво могат да направят с празните си кратунки?
да играят он игри? и аз го мога :) да гледат тъпи филми ? и аз го мога:)
а да изразят мнение без да викат? тъка да го изкажат че и ти да ги разбереш?
о то не се знае те самите дали разбират мислите минаващи през главиците им!?